Förpackningar, konstig farbror och praktiksökande

Idag har jag haft skola på förmiddagen. Vi hade TEMA förpackningar idag. SCA, en professor i logistik & förpackningar och Elkedjan var på besök. Blev verkligen super inspirerad! Jag har alltid varit lite intresserad av förpackning. Jag har alltid tyckt att en snygg, annorlunda och unika förpackningar gör produkterna mer köpstarka. Ta exempelvis vinflaskor, om man inte vet vad man vill ha så faller man ofta för etiketten, eller ja, varför inte glasflaskans utforming. Ta parfymflaskor, cd-omslag eller som vi tjejer tycker är roligt, presentpapper!! Visst blir ett paket roligare att öppna om paketet ser snyggt ut?? En dröm jag har är att få starta en mysig butik med diverse mysiga o roliga saker. Typ, presentpapper i alla dess slag, presentkartonger, silkespapper, kort, snören osv. En förpackningsaffär :) Det vore nått kanske....Lite annorlunda precis som jag? Svårt att få runt i Jönköping kanske?



I eftermiddags ringde telefonen. Gick som vanligt runt i lägenheten när jag pratade och började titta ut över innegården. Plötsligt går det omkring en gubbe nere på gården. En väldigt speciell sådan. Han går fram till vår lilla "sortergård" och börja flytta runt på sopkärl, glaskärl, papper osv. Han flyttade, granskade, flyttade om igen, granskade och sen blev han nöjd. Sen gick han in i grannhusets port....mycket konstig farbror... Kan bara tänka mig vad fastighetsskötaren tänker när han ser detta... Kunde inte låta bli att vara lite paparazzi utan drog fram kameran o fota.... tänker dock inte lägga ut några foton när han ändrar om eftersom jag inte vill hänga ut nån, men oj vad jag garvade åt han. Skrattar lite åt mig själv som får tanken att fota honom när han grejar! Hahahaha....

Idag ringde jag och sökte praktik igen. Vad det är svårt i dessa tider att hitta ett företag som har tid med en praktikant? Jag ringde 3 ställen var av ett jag fick lite napp på. Skickade in en presentation om mig själv o så. Håller nu tummarna att jag får praktik där. Vart ska jag annars ha praktik i 9 veckor? Jag blir tokig!!

Det får vara allt för idag. Ha det kalas!

Kram
/ Fialialej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0