Hur orkar folk bara med!!!???

Jag är fullt medveten om att jag inte är den smalast människan på denna jord. Jag vet också att jag är överviktig och har en kula på magen men så what!!? Folk ska inte fråga om de inte är 100% säkra!!
Vad jag försöker säga är att det finns inget mer som är så förolämpande som gör en tjej ledsen när någon frågar när det lilla knytet ska komma! Jag bli så ledsen. Igår så så var min syster smakråd när jag skulle klä mig, hon hjälpte mig med håret och makeupen. Jag blev jättenöjd med allt, dock var jag inte fullt nöjd med kläderna men syrran stog på sig och tyckte jag var jättefin. Jaja, tänkte jag. Kan väl gå kläd så då. Hade ett part 3/4 svart byxor, ett lila linne och en lite tajtar top. Kommer till jobbet och alla mina arbetskamrater säger att jag är fin. Tänkte, ja, va skönt att någon mer tyckte det då... :) När jag sedan hjälper att korta en klocka till en kund så sticker en annan kund fram huvudet bakom reparationsdisken och säger att jag ska akta mig för hammaren så jag inte slår på mina fingrar. Jag log tillbaka och sa att det är nog ingen fara. Då släpper kunden den fruktansvärda påstående. "Ja, jag tänkte så din lilla baby inte blir ledsen i magen". Visst har jag hört det förr men denna gången blev jag verkligen ledsen. Tittade på kunden igen och sa "nä, jag har ingen baby, jag ser ut så här". Kunden ursäktade sig inte utan bara sa jaha och lossades som inget. Själv blev jag så ledsen att jag kände att tårarna brände innanför ögonlocken.
Jag längtar verkligen efter barn och den dagen då jag blir gravid så kommer jag verkligen vilja visa det. En sak är säkert, kläderna som syrran valde till mig kommer aldrig på igen. Dagen blev totalförstörd!
Så jag uppmanar alla att hålla mun när det tror något, låt saken bli bekräftad först!!!

Falskt alarm!   ///    Fia

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Människor kan verkligen vara totalt känslokalla.Hur skulle de själva reagera om någon sa så till dom?!De skulle säkert bli ledsna men så långt tänker de inte när de kläcker ur sig något sånt.

Förstår att du längtar efter barn,men den dagen kommer skall du se och DÅ är det härligt att visa upp magen :-)

Kram till dig!

2009-07-07 @ 11:33:24
URL: http://fundersam-cecilia.blogspot.com
Postat av: Ellinor

DU VAR och ÄR JÄTTEFIN!!!! En osmart och klumpig kund ska väl inte trycka ner dig! Puss på dig min SÖTA syster! Love ya!!!!

2009-07-07 @ 20:57:56
Postat av: Anonym

jag tycker oxå du är fin!

2009-07-07 @ 21:30:35
Postat av: Josefine

Gah! Vad sur jag blir! Jävla folk det finns! Att främmande människor har mage att säga sådär.. Vafan!? Fy farao!

2009-07-10 @ 15:48:38
URL: http://humsibum.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Vet precis hur det känns har fått frågan själv några gånger och blir lika irriterad varenda gång och svarar " nä jag är bara fet " :-) Jaja vad ajg ville säg var i varja fall att jag säger alltid till Elli att hon alltid är så fräsch snygg ihåret och snyggt klädd och jag säger det samma till dig :-)

Ha det bra Kramis

2009-08-16 @ 19:57:27
URL: http://hulliganmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0